Betaflight Versionen und Updates

• Wow Perfekt super gut erklärt 👍👍👍heute hab ich grade nochmal alles manuel eingestellt nächstes mal werde ich es so testen.Danke für deine Mühe.

Gruß Marc

Ich wollte jetzt mal an meinem Micro mit evo F3 testen ....das flashen hat normal funktioniert allerdings ist er im dfu Mode hängen geblieben. Irgendwie erkennt er jetzt den com port nicht mehr?Hat jemand nf idee wie ich das fixen kann?Flashen klappt auch nicht mit gebrückten Bootloader Pins.

Oh grade festegestellt das ich die falsche Firmware geflashed habe.

• Seit kurzem ist die 3.2.4 verfügbar:

https://github.com/betaflight/betaflight/releases/

Maintenance Release

Please read the Instructions for Upgrading.

This release contains bugfixes and target changes only. For a full list of new features see 3.2.0.

Fixes:

• Added YSTTM gyro threshold (#4774);
    • Changed slew filter to work for all axis instead of just yaw (#4819);
    • Added option to check gyro overflow on yaw or all axes (#4827);
    • Made UART vtable functions static (#4856).

Target Updates:

• Added new target EXUAVF4PRO (#4749);
    • Added new target KISSFCV2F7 (#4752);
    • Cleaned up MOTOLABF4 target (#4814);
    • Added flash chip support to NOX target (#4812);
    • Added support for BMP280 over SPI to AIRBOTF4 / AIRBOTF4SD (#4839);
    • Enabled PWM5 and PWM6 for MOTOLABF4 (#4871);
    • Added new target PIKOF4OSD target (#4913);
    • Added support for external magnetometer to MATEKF722 target (#4909);
    • Added new targets NUCLEOF446RE / SPEKTRUMF400 (#4723, #4930)
  • Dankeeee ich hab sie auch grade entdeckt und direkt mal geflashed.Mit diff all hab ich alles gesaved und eingefügt aber irgendwas stimmt nicht .... ging ratz fatz aber wenn ich hover gibt der ganz kurz kräftig Gas und dann nimmt er Gas komplett weg X(Hat jemand ne Idee.?

Mal ne Frage wenn ich Rate Mode bin und air mode aktiviert habe kann ich über meinen Fail save schalter alles aus machen.Soweit so gut. Wenn ich im Rate Mode bin mit aktiviertem Air Mode und ich mache meine Funke aus geht er auf Airmode minimum Drehzahl runter aber nicht aus Motoren drehen langsam weiter.Kann ich das irgendwo einstellen das sie beim Signalverlust auch komplett aus gehen?

Puahhh ich hab o Ahnung was mit meinem Copter seit dem Update los ist?Ich hover nach ca.3 Sekunden fängt er an zu flippen oder keine Ahnung wie ich es anders beschreiben soll ....hab schon zurück geflashed mit gleichem Fehler.

Ohne Propeller sieht eigentlich alles normal aus.

• Ich hab es hinbekommen weiß aber nicht warum... hab alles auseinander gebaut und wieder zusammen. Ich benutze d shot 600 finde aber kein Update für die esc' s die laufen mit version g-h-30 version 16.66; 16.67 d shotcmd.Die aktuellste soll die 16.7 official sein

Mit der bf 3.2.4 ist irgendwas mit meinem led board nicht ok das hat komische Sachen gemacht.Bei der Software steht was von Enable pwm 5 und 6 for motorlab f4 und meine leds sind an Pwm 5 angeklemmt. ...

• Neue Standalone GUI ist raus, Version 10.1

https://github.com/betaflight/…ght-configurator/releases

Fixes:

• lots of fixes to the standalone applications;
    • fixed CLI hanging on exit;
    • fixed stick position indicator in the rates curve;
    • fixed restoring of window size / position on restart.

New GUI support for the following firmware features:

• added support for OSD temperature readout.

Improvements:

• added translations for Catalan, German, English, Spanish, French, and Korean;
    • added installers for Windows and (debian) linux;
    • changed external links to open in a new window;
    • changed the number of 'arming disabled' reasons to match the number of beeps.
  • Betaflight 3.2.5 ist raus:

https://github.com/Betaflight/Betaflight/releases

Maintenance Release

Please read the Instructions for Upgrading.

This release contains bugfixes and target changes only. For a full list of new features see 3.2.0.

Fixes:

• Fixed range for setpoint_relax_ratio to avoid division by zero (#4961);
    • Fixed IMU mutex lock (#5006);
    • Fixed F446 timer clocks (#5014);
    • Fixed rates / interpolation bug (#5022);
    • Added guard interval for handling of MSP out of band data (#5062).

Target Updates:

• Updated BEEBRAIN_V2 target (#4939, #4941);
    • Fixed the timers table for EXUAVF4PRO board (#4963);
    • Added new target PYRODRONEF4 (#4974);
    • Fixed PIKOF4OSD timer inversion (#4987);
    • Added USART5 to FortiniF4 (#5040);
    • Assigned DEBUG pad (PB3) as default half-duplex software serial on BLUEJAYF4 (#5052);
    • Added new targetDALRCF405 (#5130);
    • Updated YupiF7 target (#5150).

Und für die mutigen Betaflight 3.3 RC1:
    https://github.com/Betaflight/Betaflight/releases

This is a release candidate. It is intended for testing, and some things still need fixing and fine tuning. Please use it with caution and report back any issues at https://github.com/betaflight/betaflight/issues. Thank you.

Important information when upgrading

• This release is introducing Runaway Takeoff Prevention (#4935). This feature will prevent uncontrollable acceleration ('tasmanian devil') when the craft is armed with misconfigured motor outputs or props on the wrong way, by disarming the craft if such a configuration is detected. It will also cause disarms when throttling up quickly on the bench with props off. If you get unwanted disarms right after arming, use the parameters (runaway_takeoff_threshold, runaway_takeoff_activate_delay, runaway_takeoff_deactivate_delay, runaway_takeoff_deactivate_throttle_percent) to tune the function to work for you, and please report back your working configuration;
    • The orientation of the AK8963 magnetomerter has been changed, to make it match the orientation it has when it comes integrated in the MPU9250 gyro / accelerometer / magnetometer chip. If you are using an external AK8963 magnetometer, check your orientation to make sure it is still correct. If not, use the align_mag to configure the correct orientation;
    • Arming is now disabled when the flight controller is connected to the Betaflight configurator. This was added in order to keep users from accidentally arming their craft when testing their RX / mode switches with a battery connected. In order to enable arming for bench testing, go to the 'Motors' tab and enable the 'Motor test mode' switch (REMOVE ALL PROPELLERS FIRST).

Major features:

• Added support for the FrSky FPort protocol (#4158);
    • Added Spektrum VTX control (#4434);
    • Added CMS configuration over Spektrum telemetry (#4545);
    • Added FrSky X SPI RX protocol (#4683);
    • Added fast Biquad RC+FIR2 filter (optimised version of Kalman gyro filter in #4890) (#4965);
    • Added Runaway Takeoff Prevention (anti-taz) (#4935).

Minor features:

• Added CMS power menu (#3724);
    • Added support for FlySky SPI receiver (#4060);
    • Added use TIM_UP and DMAR for all timer channels with Dshot (#4073, #4843, #4852);
    • Added '3D on a switch' mode (#4227);
    • Added Dshot beacon activation to BEEPER_RX_LOST_LANDING (#4231);
    • Added generic RunCam device protocol support (#4251);
    • Added a reasonable default OSD layout (#4260);
    • Added handling and display of date and time (#4289);
    • Added MSP command to disable arming (#4320);
    • Added support for Spektrum real RSSI from SRXL Rx and fake RSSI from both int and ext bound satellites (#4347);
    • Changed after flight OSD statistics screen to only show when enabled (#4428);
    • Added remaining time estimate based on flight used mAh rate to OSD (#4487, #4543, #4618);
    • Added setting of RSSI value with MSP (#4507);
    • Improved SmartAudio update frequency (make it QuietAudio) (#4532);
    • Updated PID calculations to use actual deltaT (#4556);
    • Added AND logic to modes (#4722);
    • Add TCM support to F7 (#4757);
    • Added Benewake TFmini/TF02 rangefinder support (#4793);
    • Added selectable RaceFlight rates (#4973);
    • Added KN (NRF24) SPI RX protocol (#4994);
    • Added Spektrum VTX status via telemtry (#5081);
    • Added PINIOBOX BOX to PINIO general purpose pin output mapper (#5110).

New targets:

• Added new target EachiWhoop (#4060);
    • Added new target XRACERF4 (#4255);
    • Added new target MATEKF411RX (#4937).
  • Hallo ich war noch mutiger und habe grade Betaflight 3.3.0.Rc2 geflashed.Gibt es irgendwelche Erfahrungen damit?So richtig verstanden hab ich das mit den ganzen Filtern nicht?Bis jetzt werden meine Motoren nicht heiß. ... zumindest beim Hovern .Morgen werde ich mal vorsichtig auf dem Feld testen mit einem Finger am Failsafe .;)